Filmer på bio

Godmorgon på er mina gulliga! Allt bra med er? :)

Här är sminket på, håret lockat och tänderna borstade, idag ska jag nämligen till arbetsförmedlingen här på Södermalm. Jag får inte vara inskriven i Skara längre efter som att jag alltid är här.. Alltid är det nåt som man behöver fixa till.

Vet ni vad jag gjorde i natt? Jag tittade på One Tree Hill, Mauro & Pluras kök och Sopranos. Efter det låg jag och lyssnade på Eldkvarn, klockan blev halv fem innan jag hoppade i säng. Tänkte skriva lite om Mauro & Pluras kök lite senare :)

Nu till en annan sak! Jag älskar ju att gå på bio va, men nu var det längesen sen sist och biosuget inom mig börjar bli enormt därför har jag redan spanat ut vilka filmer jag vill se ;)

The Tourist:


En thriller/drama film. Jag känner som så att med två bra skådespelare som Jolie och Depp, kan filmen inte vara så tokig.
Så här står det om filmen på sf.se;

"Under en improviserad resa till Europa för att laga ett brustet hjärta, snubblar Frank oväntat in i ett flirtigt möte med Elise, en extraordinär kvinna som medvetet har korsat hans väg. Med de hisnande vackra Venedig och Paris som bakgrund, utvecklas deras romans snabbt och omedvetet och snart befinner de sig i en dödligt katt- och råttalek."


Svinalängorna:




Här har vi en drama film, jag har hört att den ska vara vacker men sorglig. Jag la märke till den här filmen genom tv-programmet "Sveriges Skönaste Familjer" där en av familjerna har en dotter (Tehilla Blad) som medverkar i den här filmen. Sen blir man ju sällan besviken av Noomi och Ola Rapace, dessutom är Ola en snygging! ;)

"En gripande, vacker och mörk historia om en ung kvinnas konfrontation med sina minnen från en trasslig och dramatisk barndom, om hennes sorg över sin förlorade barndom och kampen om att våga går vidare."

Dessa filmer är dom som står högst upp på min vill-se-på-bio-lista. Jag hoppas att 2011 blir ett grymt filmår! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0