Nyår i Tullinge

Igår vägrade Pontus att vara med på bild, hade annars tänkt att visa er hur fina vi var på nyår men det blev inte så.. haha

Vi kom till Tullinge vid 18.00 igår kväll, vi skulle avsluta och fira in det nya året med Pontus mamma som verkligen hade gjort det så mysigt!
När vi kom dit fick vi en välkomstdrink i form av martini, jordgubbar doppade i choklad, vindruvor och nötter. Lille Doglas (deras hund) bar fluga dagen till ära och han var så himla gullig! Men också väldigt rädd för alla smällare, stackarn!
Sen var det dags för förrätt och det blev toastskagen och ett glas vitt vin till det. Mumsigt!
Och en stund efter det serverades varmrätten som bestod av fläskfilé, potatisgratäng och en sallad. Det var sjukt gott! :) Sen blev det även en efterrätt som bestod av päronhalvor och after eight (som hade varit i ugnen så chokladen smälte).

Kvällen fortsatte med prat och skratt tills jag kom på den briljanta idén att vi skulle spela monopol! Det gick ganska bra för mig till en början, jag hade massvis av gator och sjukt mycket pengar.. För Pontus däremot så gick det lite sämre så jag och Pontus mamma var generösa och sålde ett par gator till honom så att han också kunde bygga lite hus och så.. Men det skulle vi aldrig gjort! För det slutade med att vi satt och spelade i fem timmar (vilket inte är nån större katastrof egentligen) men Pontus vann! Jag som trodde att jag skulle vinna för en gångs skull ;) Haha.. Så kan det gå!

Vid tolvslaget skålade vi i mousserande vin ute på balkongen och tittade på fyrverkerier :) Men kvällen var långt ifrån över! Vi fortsatte med mer vin och öl och ett annat spel som heter Blokus som också var kul! Och vid sex imorse åkte vi hemåt. Haha så vi gick och la oss halv sju imorse och gick upp vid halv tre ;)

Sen dess har vi bara tagit det lungt. Vi gick ut förut och käkade på donken och gick in på konsum och köpte chips och dipp. Så nu har vi kollat på en film, kollat lite på fångarna på fortet och snart ska vi fortsätta med en till film..

Vi hade i alla fall en riktigt bra nyår! :)


Tog dessvärre bara en bild igår och det är den här på Monopolet.
Monopolet är från 70-talet men var i riktigt bra skick! Det var riktigt häftigt ;)
(ser dock inte lika häftigt ut på bilden..)

GOTT NYTT ÅR PÅ ER!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

vilken nyårsmiddag! mums! :D låter som ni hade en bra kväll iallafall :) Lina, jag har lärt mej hur det funkar i monopol nu: NO MERCY! hahaha

2011-01-02 @ 11:24:43
URL: http://p0llys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0