Mauro & Pluras Kök



I natt kollade jag på Maouro & Pluras Kök, i programmet bjuder dessa två herrar musiker och skådespelare på en tre rätters middag. I första avsnittet gästade Lena PH och Håkan Hellström. Jag tycker att Lena PH förstörde programmet lite, hon har en personlighet som jag inte riktigt diggar. Men annars var det ett härligt program fyllt av mat förstås, men också musik och tips på affärer i Stockholm där Mauro och Plura handlar mat inför kvällens middag.

Jag blev ett fan av Plura när han medverkade i programmet "Så Mycket Bättre", han har upplevt mycket och kämpat massor med sin musik. Hans grupp Eldkvarn har jag nu börjat lyssna mycket på nu och dom är så bra! Jag älskar framför allt texterna. Här över finns ett youtube-klipp på en av deras låtar, "Ta min hand" heter låten.
Jag önskar att Plura var min homie, han verkar vara en av världens skönaste människor tycker jag.

Jag tror att programmet går på onsdagar, kl. 20.00 på tv3, värt att kika på...i alla fall en gång för att se vad det är ;)

ta min hand, du tände min eld

jag tar dagen som den kommer nu
jag lär mig att gå igen
Jag lägger varje korn av sand på vågen
nån har gett det som en gåva till mig
floden faller ner i havet
berget sträcker sig mot molnen
varje dröm har sin förklaring
varje man är den förlorade sonen



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Markus älskar också det programmet! Han tittade på det när det gick på 8an :) jag såg det för första gången nu när det gick på 3an haha

2011-01-25 @ 10:51:22
URL: http://p0llys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0