Massa frågor

Jag har märkt att jag har fått lite nya läsare, roligt! Så nu har jag svarat på lite frågor för att ni också ska få en blick över vem jag är ;)

STEG 1

Namn:
Lina   

Bor: I Skara egentligen, men just nu i Stockholm


Älskar utsikten från Skinnarviksberget i Sthlm.

Ögonfärg: Bruna

Hårfärg: Mörkbrunt

Skostorlek: Mellan 36-37, en 36 2/3 är perfekt för mina fossingar.

Höger- eller vänsterhänt? Högerhänt

STEG 2

Skor som du bar idag?
Ett par vita Nike Air Force 1

Dina svagheter: När jag har tråkigt så blir jag en riktig pina för många. Jag klarar knappt inte av tråkiga dagar.

Rädsla: Att förlora alla gulliga människor som finns i min närhet.
Och att drömma om äckliga spindlar som jagar mig i sömnen, haha!

STEG 3


Första tanke när du vaknar: ”Vafan, låt mig sova mer!” (oftast iaf)

När somnar du? Sent på natten nästan varje natt. Vid tvåtiden är det oftast men det kan hända att det blir senare också. Jag är en riktig nattuggla!

STEG 4

Pepsi eller Coca-Cola? Coca-cola, en dag utan cola är knappt ingen dag ;)

McDonalds eller Burger King? Donken! Deras cheese och garlicdipp – mums!

Adidas eller Nike? Har massa skor i båda märkena och gillar dom båda på olika sätt. Men mina lila Adidas Honey Mid är dom bästa i hela världen.

Lipton Ice Tea eller Nestea? Dra mig baklänges vad äckligt det låter…

Choklad eller vanilj? Choklad i alla lägen!

STEG 5

Svär du? Haha hela tiden! Som tur är så kan jag behärska mig när jag jobbar.

Sjunger du? Japp, nästan alltid :)

Duschar du varje dag? Nej, inte håret i alla fall. Mitt hår är långt och tjockt så det tar typ 12 timmar innan det torkar. Inget jag orkar vänta på varje dag, inte.

Röker du? Nej.

Gillar du skolan? Jag var väl inget större fan av skolan faktiskt ;)

Tror du på dej själv? Absolut! Man måste det om man vill komma nånstans här i världen :)

Kommer du överens med dina föräldrar? Pass!

STEG 6

Har du under den senaste månaden:

Druckit alkohol? Japp, i onsdags.

Rökt? Nej.

Shoppat? Japp, har bland annat köpt ett par jeans.

Ätit en hel ask müsli? Haha nej..

Stått på scen? Nej.

Ätit sushi? Det där med sushi är inte riktigt min grej, kan faktiskt inte ens tänka mig att smaka på det..

Skejtat? Haha nej, men min pojkvän gör det varje helg så pratat skejt har jag minsann gjort ;)


Här sitter jag i Fryshuset/Sthlms skatepark, mina fina lila skor syns också bra :)


Bakat?
Yes, på jobbet bakade vi en kladdkaka till alla gulliga tanter och gubbar. Men jag gick hem innan vi skulle äta den.. Så det får nog bli en kladdkaka här hemma snart :)

Stulit något? Haha… Tjuv, det är jag icke.

Kysst någon? Ja, min alldeles egna och underbara Pontus ♥


Hehe..

Kramat någon? Självklart!

STEG 7

Har du någonsin:

Däckat eller varit jättefull? Har aldrig däckat men galet full har man ju blivit.

Varit full? ….

Blivit kallad hora? Nej.

Blivit nerslagen? Haha.. Jag var på en konsert i oktober -09 och såg Rise Against och blev ganska krossad i publiken. Inte bra att vara kort på sådana ställen. Det kändes som att jag skulle bli av med allt hår och jag förlorade nästan mina brillz. Men blivit nerslagen har aldrig hänt, bara ganska krossad som sagt. (Men konserten var grym!)

Busringt någon? Nej! Och jag har aldrig pallat äpplen heller! Men det ska mina framtida barn få göra ;) haha..

Gjort något som du ångrade? Ja, det går ju knappast att undvika..

IG i nåt ämne eller på prov? Jag fick IG i det värsta ämnet nånsin - matte B..

Kastat sten på en ruta? Ja, men det var bara för att jag ville att nån skulle öppna dörren :) Men när jag var liten och busade runt med Viktor kastade han en mega-sten på ett källarfönster som självklart gick i tusen delar. Vi sprang därifrån och sa att det inte var vi.. Tyvärr har jag inget vidare pokerface för våra föräldrar förstod direkt att det var vi.. haha.

STEG 9

Antal människor som du skulle ge ditt liv för? Det är väl ett par stycken :)

Antal piercings? Jag har bara tre hål i öronen.

Antal tatueringar? Inga, men jag skulle bra gärna vilja ha en i nacken.

Hur många gånger har du varit med i tidningen? Det blev några gånger när jag skrev för en tidning. Och sen ett par extra gånger när jag var liten.

STEG 10

Vad ska du göra i sommar? Jag har inga planer än så länge.. Men jag skulle bra gärna vilja åka på en roadtrip, umgås med mina nära och kära, njuta av alla fina sommarkvällar, jobba lite och se på en sommarkonsert av ingen mindre än Kapten Röd.


Hoppas på en konsert av Kapten Röd i sommar :)

Vad ska du göra i vinter? Resten av vintern då eller? Hoppas på att få jobba. Ska försöka åka till Skara och träffa min familj och mina vänner. Sen ska jag bara ha det underbart mysigt med min pojkvän.

När tar du studenten? Jag tog studenten i juni -10. Det var så grymt!


Studenten 11/6-10


Bal dagen efter studenten :)

Ska du bo i Sverige när du börjar jobba? Jag bor här nu och trivs väldigt bra i Stockholm. Har inga planer på att flytta utomlands.

Vad vill du helst göra just nu? Jag vill gå ut i det härliga vädret  :D

Gör gärna listan du också om du vill :)


Kommentarer
Postat av: ems

fina bilder :D jo allt är bra med mig med!

2011-01-29 @ 15:04:43
URL: http://bookofems.blogg.se/
Postat av: FIONA - ja, som hon i shrek

hoppas du får en awesome lördag :)

2011-01-29 @ 16:42:41
URL: http://lovefiona.blogg.se/
Postat av: ladymuffin :)

sv; jag hade en superrolig kväll, tack!! :)

ha en bra kväll!

kram :)

2011-01-29 @ 17:10:20
URL: http://ladymuffin.blogg.se/
Postat av: josephine

sv: härligt :) jodå bättre iaf :D vad gör dudå? kram

2011-01-29 @ 18:13:14
URL: http://joseephiines.blogg.se/
Postat av: Ingrid

åååh vad du är gullig! me ditt pokerface är det nog bra att du hållit dej ifrån att tjuva och sånt haha ;)

2011-01-29 @ 19:23:41
URL: http://p0llys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0