Linas köttbullar

För två helger sedan så gjorde jag egna köttbullar för första gången! När jag var yngre var jag alltid med min mamma och lagade mat, och då hände det såklart att vi gjorde köttbullar också. Men då hade jag inte nån direkt koll på vad man egentligen hade i köttbullar, utan min främsta uppgift blev att rulla färsen till bollar..ni skulle ha sett vid jul-tider, oj vad vi rullade då!

Jag var lite nervös innan jag skulle börja med mina köttbullar, men allting gick finnemang! Det jag hade i min färs var följande; ströbröd, mjölk, ägg, lök, salt och peppar. Visst låter det lätt som en plätt? För efter att ha blandat i allting är det bara rulla lite och sen steka :) Jag serverade självklart med potatis, brunsås och lingon. Det blev himla gott faktiskt och jag kände mig riktigt nöjd och belåten efter måltiden :)


Köttbullar á la Lina

Dessutom blev köttbullarna inte bara goda..Det blev massor! (alla syns inte på bild)
Min mamma var alltid noga med att köttbullarna skulle vara ungefär lika stora,
det kanske inte jag lyckades lika bra med ;)

Testa du också vettja! :)


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Dom ser jättefina ut! :D

2011-01-27 @ 09:35:33
URL: http://p0llys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0