Onsdag

Oj vad jag var arg i morse. Jag kokade av ilska, och det mina vänner, det är något jag gör väldigt sällan. Men när man vaknar upp vid sju och ser att det är fullt med snö på gatorna OCH det ser ut som värsta snökaoset i luften, då blir man inte så pepp. Min lektion började åtta i morse och när jag tänkte på att jag skulle få gå (läs: halka) hela vägen till skolan så kände jag bara nej, nej, och åter nej.

Jag övervägde ett tag att stanna hemma och ha självstudier, men den tanken försvann ganska fort. Jag hade fått så dåligt samvete! Som tur var fick jag skjuts till skolan, så då kändes det inte lika illa längre ;)

Lektionen gick snabbt men jag känner mig inte nå vidare klok på andragradsekvationer, har ni hört nåt så dumt som andragradsekvationer? Jag kan ju knappt inte lösa en vanlig simpel ekvation! Men det gäller att ha tålamod. Hoppas jag har tillräckligt mycket bara!

Vad händer idag då? Jag tänker i alla fall inte gå utanför dörren mer idag. Köpte tre tuggummipaket igår så nu klarar jag mig ett tag till ;) Det blir väl chill, har fastnat i en väldigt bra bok som både är spännande, rolig och utspelar sig i Stockholm.
Jag ska nog ta dagen lite som den kommer. Fick ett mail igår där det stod "De här jobben matchar din profil" och alla jobb finns i Stockholm, så jag söka alla som går! Det vill säga de som inte kräver körkort ;) Håll nu tummarna för att jag får jobb! Det är så himla tråkigt att gå hemma varje dag, man skickar in en jobbansökan, hoppas på att få jobbet och det känns som att man kommer få det också.. men efter ett par dagar får man ett mail om att "De har hittat nån annan som är mer lämplig för jobbet". Hur vet dom det när dom bara läst på ett papper om vem jag är? Enligt mig själv så är mitt CV bra, så varför ger dom mig då inte en chans till intervju? Jag blir galen på jobbsystemet. Men den som väntar på nåt gott.. ;)


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Fan va nice att det fanns en massa nya! Håller tummarna för att något av dom blir ditt :D

2010-11-24 @ 18:27:48
URL: http://p0llys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0