Första advent

Shit.. det här med söndagar är nog inte riktigt min grej. Jag tycker dagarna känns så ovärda om man inte gör något, men samtidigt kan det vara skönt att ha en söndag då man bara ligger i sängen och läser en bra bok och ägnar kvällen åt att titta serier/film.

Just nu känner jag att jag har väldigt tråkigt, men samtidigt är det ju skönt. Jag har latat mig i sängen hela dagen och läst ur en bra bok och i mellan åt har jag somnat till. Nåja, jag kommer nog alltid vara kluven när det gäller söndagar. Ibland hatar jag dom så mycket, men ibland är dom härliga.

I förmiddags när jag gick upp stod lunchen redan på bordet. Tidig lunch men magen kurrade lite så jag satte mig ner och käkade . Sen släppte jag besticken och sa "Men, är det inte första advent idag? Vi har ju inte tänt det första ljuset!". Syrran skrattade lite och sa att hon inte riktigt hade hunnit att göra i ordning adventsljusstaken än. Men, tänkte jag.. det är ju i alla fall första advent. Det känns overkligt att det snart är jul!

Idag är det tomteparaden här i Skara, men jag struntade i den. Jag sa till syrran att jag ska nog minsann inte ge mig ut i snökaoset utan vinterjacka. Det är små, små snöflingor som yrar runt i luften. Snabbt far dom runt också! Jag ställer mig vid fönstret flera gånger per dag och tänker "Nehe, då kan jag inte hälsa på maK och Ingrid idag heller..."
Men, jag är inte så ledsen över att jag missade tomteparaden. Det hade varit kul att se Meyas reaktioner, förra året var hon två år.. och nu är hon ju ett år äldre, förstår mer och kan uttrycka sig mer om saker som händer runt omkring henne. Hon har sprungit runt hela dagen idag och pratat om tomtar! Åh, gullig :)

Igår hade jag en grym dag med min syster och Alva! Berättar mer om den sedan :)




Kommentarer
Postat av: Ingrid

jag älskar söndagar! :D åh lina-lina, jag har ju jobbat och kom precis hem :/ men du får hälsa på oss en dag då det inte är snöstorm! :)

2010-11-28 @ 21:19:06
URL: http://p0llys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0