fett med fet musik

Svart, vitt och allt däremellan heter Daniel Adams-Ray som släpptes för ungefär en vecka sen. Jag har lyssnat konstant på skivan och älskar den!

Danne och Oskar Linnros (som också spelas flitigt på radion) skapade tillsammans hiphop duon Snook. Jag har lyssnat mycket på Snook i mina dagar men visste knappt då vem Danne var. I Snook var Oskar den som syntes mest men Danne den som la skönaste raderna, enligt mig. Och nu är han är! Med ett sprillans nytt album och alldeles solo!

Många av er har säkerligen hört "Gubben i lådan" som spelas överallt. Sjukt nice titel på en låt tycker jag! Hade jag skrivit den låten hade jag varit så jävla nöjd med den, för den är verkligen klockren.
Men "Gubben i lådan" var faktiskt inte den första låten jag hörde av Danne, utan det var "Dum av dig" som jag älskade från första stund.

Både "gubben i lådan" och "dum av dig" är riktigt grymma låtar! Men..just nu är jag mer förälskad i "Lilla Lady" och "Förlåt för att jag aldrig sa förlåt". Det finns vissa rader i alla fyra låtarna som jag fastnat extra mycket för och lyssnar på om och om igen. Men överlag så gillar jag varenda låt på hela skivan! Han har gjort ett fantastiskt album som känns välarbetat.

Det bästa är att jag antagligen ska gå på Daniel Adams-Rays konsert i december som äger rum i Stockholm! :)


Och här har vi ingen mindre än Daniel Adams-Ray!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0