Shopping!

Heeej! Nu är jag hemma efter en shoppingrunda! ;)

Det är verkligen så att man fryser mer när man blir äldre. Trodde bara att det var en dum myt så därför har jag sprungit runt i skinnjacka på vintern i kanske tre-fyra år. Men den här vintern har nästan tagit död på mig för att jag har haft så lite kläder på mig. Jag fryser nästan alltid nu för tiden så det blir extremt mycket värre att gå ut när det är 19 minus grader.. Så jag tog tag i saken! JAG HAR KÖPT EN VINTERJACKA! Och inte vilken som helst utan världens snyggaste som är från WeSC.

Besökte min favoritaffär WeSC på Kungsgatan där jag hittade jackan direkt! Jag tog ner den, prövade den och bestämde mig direkt för att den skulle bli min. Som ni har sett så funderade jag på att köpa en jacka i plommonfärg men jag är sjukt mesig med färger, det måste alltid matcha...så jag kom fram till att en plommonfärgad skulle bli svår att gå omkring i. Därför blev det en svart! Men jag är sjukt nöjd trots den dyra prislappen, för den här jackan kommer jag att kunna ha i flera år :) Och jag kommer att kunna gå ute utan att frysa ihjäl! Jag behöver aldrig mer tänka "tänk om jag hade en varm vinterjacka nu.." och det känns gött kan jag lova!

Jag köpte även en Liverpool mössa till brorsan, ett par jeanstights till mig, varma vantar (mina skinnhandskar är ingen heller hit i -19 grader), den tredje boken om Stockholms morden av Lars Bill Lundholm. Har tidigar läst Östermalmsmorden och håller nu på med Södermalmsmorden.. och idag köpte jag Kungsholmsmorden. Köpte också ett par julklappar!

Men det verkar som att jag får ta mig ut i affärerna imorgon också. Syrran vill nämligen också ha en Liverpool mössa, haha. Yepp, min familj är Liverpool nördar! Förra året köpte jag en Liverpool mössa till min andra brorsa.. haha. Ska även springa in i en leksaksaffär och hitta nåt roligt till Meya i julklapp ;)

Var inne en sväng på Gallerian och såg Kenza lite hastigt. Men hon är lika fin i verkligheten som hon är på bilderna/Kenza och Tyra Show. Men det var faktiskt inte så mycket folk inne i guldfynd.. Folkmassan hade nog lagt sig lite när jag var där.. hon hade trots allt varit där i ett par timmar då :)

Jag är i alla fall sjukt glad över min jacka! Jag har haft en riktigt bra dag trots att jag har gått omkring själv :) och snart kommer Pontus hem! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0