Klet i massor

Hej på er! :) Igår var det fullt upp, när jag kom hem från shoppingen pratade jag lite i telefonen innan jag börja förbereda middagen. Jag skickade iväg ett sms till Pontus och frågade om vi skulle äta klet till middag. Och det ville han förstås, för klet är hans favorit ;)

Klet är enkelt att göra och är verkligen supergott! Det består av kokt ris, stekt bacon och örtsås. Man blandar ihop allting i en form, toppar med ost och kör in den i ungen på 200 grader. Där inne ska den vara tills osten har smällt och fått lite färg. Jag brukar alltid steka champinjoner och Pontus äter färska chaminjoner till det :)

Efter att jag hade förberett middagen visste jag inte riktigt vad jag skulle göra. Så jag langade iväg ett sms till en vän och det slutade med att jag helt plötsligt hade tre grabbar här uppe som ville ha mat. Dom älskade också kletet! Och dom tyckte att det var väldigt roligt att äta upp Pontus mat, haha. Efter att vi hade ätit så drog jag ner alla till affären för att köpa mer bacon och sås, och lagade en ny form med klet till Pontus ;)

Resten av kvällen spenderades med lite öl och massa snackande! Vi hade riktigt trevligt faktiskt. Det var lungt men ändå nice!
När jag och Pontus skulle röra oss hemåt fick jag äntligen se bilen som Pontus köpte för tre veckor sen ungefär. Jag har bara sett den på bild tidigare.. Men den var hur fin som helst! Jag fick till och med sitta i framsätet medan vi beundrade den fina bilen ;) Nu fattas bara att jag får åka i den!

Nu har jag massa att göra. Har världens största disk att ta hand om, måste ge mig ut i affärer idag igen och i eftermiddag ska jag hälsa på Pontus farmor och farfar. Men först måste jag få i mig lite frulle :)

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

haha alla älskar örtagård :D skönt att ni hade en så bra kväll! ha så roligt idag med att springa i affärer!

2010-12-05 @ 12:11:47
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Ingrid

det låter som en bra plan! men vi får nästan höras närmare om det för jag vet inte om markus får för sig att åka o träna på tisdagskvällen :/ han borde egentligen vara hemma, men han är ju som han är! :P

2010-12-05 @ 12:55:29
URL: http://p0llys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0