Inte bra vänner!

Igår blev jag så sugen på kantareller, det är så sjukt gott till fläskfilé tycker jag. Så jag köpte en liten burk som kostade mig 30 spänn! När jag sedan skulle öppna burken med konservöppnaren går den i tre delar! Jag försöker skruva ihop den, men delar flyger över hela bänken. Allt jag fick var ett litet hål i burken som gjorde att all "svampsaft" rann ut över bänken. Det är inte första gången jag och konservöppnare blir ovänner. Har nämligen "gjort" sönder en under ett tidigare tillfälle och då blev konsekvensen att mina vänner inte fick äta majs till Tacosen. 
I alla fall, jag stod och svor ett tag, jag köpte inte en dyr jävla burk kantareller för att stå och kolla på burken! Jag insåg snabbt att jag får nog steka lite champinjoner till fläskfilén. Och visst funkade det också! :)

Visade Pontus burken när vi hade ätit klart och med lite trixande fick han upp den! Det är bra att ha en man i huset! 
Min frukost bestod av kantarellmackor idag, och det var inte fy skam vill jag lova er ;)



Titta så gott!

På tal om att inte vara vänner. Jag, min hals och hosta är inte heller bra vänner. Det värker så förbannat i halsen! Och hostan gör så att halsen blir ännu värre. Jag försökte att sjunga med i en låt förut men nä, det funkade inte för att jag får inte ut ett endaste ord ur käften! Fan va irriterande det är. Jag opererade bort mina halsmandlar för att slippa alla problem med halsen. 
Och imorgon ska jag till jobbet och fortsätta min introduktionskurs. Jag undrar hur jag ska orka upp klockan sex? Hur jag ska orkar springa ute i en hemsk kyla i åtta timmar? Och hur jag ska kunna hålla fokus hela dagen när jag egentligen inte orkar nånting. 
Dessutom är det jul om bara några dagar! Jag har haft urinvägsinfektion över julen två år i rad och nu ser det ut som att jag kommer vara sjuk i stället? Ska åka hem till Skara på onsdag och att sitta på ett iskallt tåg med hosta är inte så pepp! Åh, jag hatar det här.  

Men Pontus är världens gulligaste och ska köpa med sig Bafucin sen när han har slutat jobba. Då slipper jag anstränga mig i onödan i alla fall.

Vi får väl se hur allting artar sig. Nu ska jag fortsätta titta på Sopranos och sen förflytta mig till soffan när Gossip Girl börjar. Hoppas att ni har en bättre fjärde advent än vad jag har :)


Kommentarer
Postat av: Ingrid

hahaha åhh vad du är gullig! påminn mej om att inte släppa dej i närheten av vår konservöppnare ;)



jag hoppas bafucinen hjälper så att du inte mår alltför dåligt imorgon! :D för jag hoppas det kommer gå superbra!



vi saknar dej också Lina-Lina!

2010-12-19 @ 18:01:37
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Nej det förstår jag, mums vad den var god! Önskar att jag kunde köra omkring på dej, för då hade du fått mysa med óss ikväll utan att behöva tänka på kyla :)

2010-12-22 @ 09:42:45
URL: http://p0llys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0