Daniel Adams-Ray

Tog en liten paus i mitt pärlande, men det blir nog himla bra tror jag ;) Körde igång min Spotify-lista, i slutet av listan har jag hela Daniel Adams-Ray album och det är så jävla grymt! Tänkte efter en stund och kom på att det är den 11 december idag. Jag skulle egentligen gått på Daniel Adams-ray konsert idag som äger rum här i Stockholm. Jag har längtat och peppat men när konserten börjar 16.00 och har 13 årsgräns så försvann min glädje. Aldrig att jag ställer mig på en konsert på eftermiddagen med ett gäng barn! En vän som jag skulle gått med tyckte att det var synd att jag inte har fyllt 20 än. Daniel Adams-Ray har nämligen en annan konsert här i Stockholm med 20 årsgräns. Lika illa det, i alla fall för min del. Varför spelar han inte på normala ställen där 18 åringar får komma in? Så jävla värdelöst! Men det kanske kommer.. :) Hoppas!

Jag får ha min egna Daniel Adams-Ray konsert här hemma helt enkelt!



Älskar den här låten! Lär säkert aldrig tröttna på den..
Hela texten får mitt hjärta att slå lite snabbare men speciellt dom här raderna;

Ställ oss båda på en våg och snart så flyger du bland stjärnor
Jag bär tyngden utav rymden, ändå finns du i mitt hjärta
Ta mitt skimmer, för jag brinner, du är blott en blek lanterna
Jag har gjort det här så länge, jag kan lika väl fortsätta
Jag tog en kula för dig, och fick en smula tillbaks
För dig ska jag, göra det tusen gånger om





Här är en annan grym låt av Adams-Ray. Den här låten får mig att vilja skriva egna texter och spela in musik själv igen. Älskar sånna här typer av texter!
Första versen i den här låten är så grymt bra!


Jag har gått för långt, kan inte sluta gå
Hjärtat sitter utanpå, slår inte som det brukar slå
I ett ensamt rum, en sekund blir tusen år
För ljus att nå, så djupa sår
Sjunker lite lägre för varenda gång jag vänder om
Men jag vänder om, än en gång
Orden fastnar halvägs jag vet inte hur jag bär mig åt
Samma gamla visa med vet inte vad det är för låt


Alla låtar på hans platta är feta! Den här var bara två av dom bästa ;)
Jag har inte varit på konsert sen oktober förra året då jag såg Rise Against och jag längtar verkligen till att få på konsert snart. Det är det bästa jag vet!


Kommentarer
Postat av: Cissi

åh tack! :D

2010-12-11 @ 14:41:49
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: Ingrid

åh lilla stumpefia! men nu är det inte många månader kvar tills du är 20, då kan du gå på ALLA konserter :D

2010-12-11 @ 17:00:02
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Evelina

Hej just nu har jag en tävling här (http://eveliinajonsson.blogg.se/2010/december/tavling.html#comment ) i min blogg som du gärna får vara med på! :) I tävlingen kan du vinna en ring med vingar ifrån http://smyckenbyeveliina.blogg.se/ ! och det är inte så många som är med så du har stor chans att vinna..kramen :)

2010-12-11 @ 17:42:39
URL: http://eveliinajonsson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

det värsta är att min fina gran inte lyser för den har gått sönder! så imorgon ska jag klampa iväg till jula och kräva en ny! :( åhh vad du är gullig! :D

2010-12-11 @ 19:27:18
URL: http://p0llys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0