-19 grader ute och världens dimma



Såhär såg det ut klockan tio i åtta i morse här uppe på Skaraberg.
Mellan husen går en väg som man knappt inte ser för all dimma...
och som om inte det skulle räcka? nä, vi lägger på -19 grader så har vi en underbar morgon!

Jag skulle egentligen tagit en promenad med Ingrid efter min lektion. Men Emma var gullig och erbjöd mig skjuts hem så det fick faktiskt bli så. Ringde till Ingrid så fort jag kom hem och kände mig lite elak, men hon förstod! Det är nog ingen som vill vara ute frivillig i det här vädret..

Jag däckade i sängen i en timma och jag sov så skönt! Sov ju nästan ingenting i natt så nu känner jag mig lite piggare. Fast jag ser nog väldigt nyvaken ut.. titta här!



Här sitter jag med min frulle! Knäckemacka med smör och grillkrydda,
så otroligt gott! Och ett glas mjölk till det också. Det är typ bara till det här
jag dricker mjölk. Knas!

Är i alla fall nyvaken och håret står lite åt alla håll.. haha. Men nu ska det bli tempo på Lina! Alva kommer hit om ungefär tjugo minuter och tills dess ska jag skala av mina fingrar.. fast jag ska ju förstås försöka att skala potatisar. Men vi är inte så bra vänner, jag och skalaren..

Hörs sen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0